Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 36

Thread: ATI s*x, b*e

  1. #1
    Pieredzējis lietpratējs
    Join Date
    09-01-06
    Posts
    1,111
    Rep Power
    198

    Default ATI s*x, b*e

    Nu lūk, taisījos rakstīt foršu programmiņu, kas rēķinās man viltīgas matricu operācijas uz videokartes (tas ir ātrāk nekā to darīt uz procesora). Rēķināšanas būtība ir tāda, ka tiek zīmēts liels taisnstūris, kas apzīmē rezultāta matricu, un katram tā taisnstūra pikselim tiek uzlaists pikseļu šeideris, kurš izpilda manis rakstītu šeidera programmiņu. Galvenā lieta, kas man bija vajadzīga -float datu tipa krāsas, lai var ērti operēt ar tekstūras pikseļiem (matricu elementiem), un taisnstūra tekstūru atbalsts ar nenormalizētām tekstūru koordinātēm (lai risinājums būtu universālāks, tb piemērojams dažādu izmēru matricām).

    Ar pirmo nekādu problēmu nav - float tipu atbalsta jau labu laiku, gan ATI, gan Nvidia kartes. Taču ar otro gan... Nvidai viss ir kārtībā - atbalsta šādas tekstūras. Turpretī ar ATI sākas joki. (defaultā, btw, videokartes māk darboties tikai ar tekstūrām, kuru izmēri ir divnieka pakāpes - 2, 4, 8, 16, ..., un krāsu datu tips var būt tikai veseli skaitļi)

    Programmatiski iespējams noskaidrot, ko īsti videokarte no paplašinājumiem (tie kas nav OGL 1.0 standartā) video karte supportē un ko nē. ATI videokarte saka, ka nesupportē tādu paplašinājumu, kas nodrošinātu taisnstūra tekstūras ar nenormalizētām tekstūru koordinātēm - ARB_texture_rectangle. Kā par brīnumu tā supportē mistisku EXT_texture_rectangle paplašinājumu, kurš nemaz oficiāli nav specifcēts (ir tikai Apple lapā atrodams ko tas īsti dara). Tomēr šis īsti neder, jo nenodrošina šeidera iespējas apstrādāt taisnstūrveida tekstūras (tikai bez šeidera piekļuves tai, lol).

    Ok, daudz nebēdājos, bet skatījos uz citu paplašinājumu ar līdzīgām iespējām - ARB_texture_non_power_of_two, kurš nodrošina taisnstūrveida tekstūru ar normalizētām tekstūru koordinātām (gan jau mācētu apiet to koordināšu normalizāciju tak!).

    Taču te ATI vispār jokus sāk taisīt. OpenGL 2.0 versija saka, ka šo paplašinājumu obligāti vajag supportēt. Tb tāda videokarte, kura skaitās supportējam OGL 2.0, tādai obligāti jānodrošina šis paplašinājums. Laikam ATI domā savādāk - programma saka, ka šādu paplašinājumu mana videokarte nesupportē (arī citos programmēšanas forumos ārzemēs cilvēki saka to pašu). Taču vēl lielāks brīnums - kaut arī draiveris saka, ka šādas tekstūras videokarte nemākot - īstenībā māk gan! Vajag tikai ignorēt to, ka "nemāk", un darīties (tb programmēt) izliekoties, ka māk. Un pie noteiktiem nosacījumiem viss strādā! Nosacījumu diezgan skarbi un manai problēmai neder.

    Varbūt, ka "krutākām" ATI videokartēm šis nav īsti aktuāli, bet nu tas, kas aprakstīts pēdējā rindkopā mani nepatīkami pārsteidza. Kā gan videokarte var skaitīties OGL2 savietojama, ja tā nav tāda!? Es esmu sašutis!!

    Secinājumi: ATI sux.

    P.S. Tas tika darīts uz Radeon X1600.

  2. #2
    filozofologofīlfobs mrlobber's Avatar
    Join Date
    16-01-06
    Posts
    6,743
    Rep Power
    264

    Default

    Labs pamatojums

    Man nav īsti ko piebilst...

    ... vienīgi jautājums: vai tevis rakstītais nozīmē, ka, ja darbinām OpenGL spēli uz ATI kartes, tad pa vidu tur jaucas tie "skarbie nosacījumi", lai vispār kaut kas strādātu?

    50% kāju, 50% tehnikas.

  3. #3
    Pieredzējis lietpratējs
    Join Date
    17-10-06
    Posts
    2,878
    Rep Power
    300

    Default

    Nē nu nevar būt, ka ATI tā čakarētu savus pielūdzējus?!?

  4. #4
    Pieredzējis lietpratējs
    Join Date
    09-01-06
    Posts
    1,111
    Rep Power
    198

    Default

    Nē, tie nosacījumi, jeb pareizāk sakot - ierobežojumi, attiecās vairāk uz developeri, tb to, kas programmē. Viņš tiek ierobežots ar to, ka lūk iespēju X sakombinētu ar Y uz ATI nevar. Tā vietā viņš ir spiests lietot citus risinājumus (piemēram 2-nieka pakāpes tekstūras). Manā gadījumā, kā jau sākumā pieminēju, es gribēju universālāku risinājumu, lai darbojas pēc iespējas efektīvāk arī uz ne-2-pakāpes tekstūrām.

    No lietotāja viedokļa nekādu atšķirību protams nemanīs. Vienīgi, bez šiem ierobežojumiem izstrādātaja rīcībā būtu lielākas iespējas optimizēšanā.

  5. #5
    Pieredzējis lietpratējs
    Join Date
    17-10-06
    Posts
    2,878
    Rep Power
    300

    Default

    Nu probzas ar kartēm notiek vienmēr - arī slēptās! ATI gan jau kaučkā varētu izskaidrot, kas tur par vainu! Ja ne ATI tad Kasparz noteikti!!!

  6. #6

    Default

    mhh... bornbad,zini,geimerus tas jau nu galīgi neskar...


    Dell/Lenovo/HP laptopi par labām cenām. PM

  7. #7
    Pieredzējis lietpratējs
    Join Date
    17-10-06
    Posts
    2,878
    Rep Power
    300

    Default

    Quote Originally Posted by tolx
    mhh... bornbad,zini,geimerus tas jau nu galīgi neskar...
    Kas tieši? Man gan liekas, ka probzas ar kartēm vistiešākā veidā skar geimerus!!!

  8. #8

    Default

    varbūt izlasi vēlreiz to visu,ko bubu uzrakstīja un padomā...
    cik OpenGL bāzētas spēles tu esi spēlējis? un nedomāju,ka kāds no mums spētu novērtēt to,kas varētu būt,ja būtu iespēja optimizēt sīkāk


    Dell/Lenovo/HP laptopi par labām cenām. PM

  9. #9
    Pieredzējis lietpratējs Andre's Avatar
    Join Date
    30-08-06
    Posts
    1,054
    Rep Power
    179

    Default

    spam_on
    Emm, Doom3 tak ir OpenGL spēle?
    spam_off

  10. #10

    Default

    Man atkal liekas ka DOOM3 bija DX8/9

  11. #11

    Default

    Interesanti, kas notiek ar Matrox, Intel vai Sis kareem
    «kiwi»

  12. #12

    Default

    Nu principaa sanaak ka Bubu testeetaa karte ir uz RV560 kodola (analogs R520, tik mazjaudiigaaks), peedeejie kaa zinaam ir RV570 un R580, 580+, kuri tomeer atskjiras, iespeejams tie suporteetu to fiichu ko vajag autoram. Taadaa gadiijumaa vajadzeetu kartes 1650 PRO/XT, 1900GT/XT/XTX 1950PRO/XTX.

  13. #13
    Raugs ir biologu draugs.. vimba_zlobnaja's Avatar
    Join Date
    09-01-06
    Posts
    6,015
    Rep Power
    333

    Default

    Quote Originally Posted by bornbad
    Kas tieši? Man gan liekas, ka probzas ar kartēm vistiešākā veidā skar geimerus!!!
    Klau tev tīri neko kaste, ko neesi rādījis 3Dmarku uc sasniegumus?

    "Saule vēl nebija uzlēkusi, kad Muļķu zemē jau sākās rosība"
    Pērku Voodoo kartiņas!! Visiem kam, ir sūtiet PM.
    Meklēju šādu disku - WD6400AAVS-00G9B1

  14. #14

    Default

    Doom3 ir OpenGL spēle, jo viņai ir arī natīvā Linux versija. Tāpat kā Q4
    Ņjā, interesanti ar to ATi iznācis. Bet geimerim vienalga būs pofig - ka tik CS iet un "nelago"

  15. #15

    Default

    Man jau likaas ka kluudos (par Doom3)
    Vispaar bubu vareetu uzrakstiit ATI supportam jautaajumu, kaapeec tad vinja neatbalsta fiichas kuras ir noraadiitas OpenGl 2.0 specenee.

  16. #16

    Default

    Tikpat labi var prasīt M$ kāpēc IE neatbalsta lietas, kas ir W3C specenē(kuras izstrādē M$ tomēr piedalījās). Rezultāts nebūs nekāds, vai arī ja būs, tad būs orientēts uz to, ka koderim līkas rokas/iedos linku uz kādas funkcijas referenci...

  17. #17
    Bannned Kuuminsh's Avatar
    Join Date
    09-01-06
    Posts
    12,266
    Blog Entries
    1
    Rep Power
    464

    Default

    Quote Originally Posted by Sifozais
    Man atkal liekas ka DOOM3 bija DX8/9
    Njefiga
    D3 ir OpenGL
    Tieshi taapec uz VIstas vinja un citas OpenGL speeles neiet, jo zem vistas ir probleemas ar OpenGL supportu.
    Un vispaar ATI ar saviem driveru gemariem uz MS jau za****l, par pingvinveidiigajiem nemaz nerunaajot.
    Только массовые расстрелы програмистоф спасут Родину!

  18. #18

    Default

    ATi kartiņām tam ir jaukais DRI un radeon draiveris, kas gemaru padara par vieglu dedzināšanu

  19. #19

    Default

    Quote Originally Posted by Laumina
    Njefiga
    D3 ir OpenGL
    Tieshi taapec uz VIstas vinja un citas OpenGL speeles neiet, jo zem vistas ir probleemas ar OpenGL supportu.
    Un vispaar ATI ar saviem driveru gemariem uz MS jau za****l, par pingvinveidiigajiem nemaz nerunaajot.
    Ble Gint es jau savu kluudu atzinu

    Jaa ATI arii biezhi gluko uz vecaam speeleem, teiksim DX7 un pat vecaakaam.
    Kur nVidia mani nekad nav pieviilusi. Hexen II (quake 2 dzineejs) no neakselereetaa video uz
    akselereeto (tas notika veel pirms voodoo3) ar opengl uz ATI man raava glukus ar "tukshaam tekstuuraam" kur nVidia laizh visu uubergludi pat ar AF un AA

  20. #20
    Pieredzējis lietpratējs
    Join Date
    17-10-06
    Posts
    2,878
    Rep Power
    300

    Default

    Quote Originally Posted by vimba_zlobnaja
    Klau tev tīri neko kaste, ko neesi rādījis 3Dmarku uc sasniegumus?
    Būs jāpagaida! Gaidu dažu labu jaunu devaisu! A tā nekas īpašs super Pi 14-15s, 3dMark 06 6450!
    Last edited by bornbad; 10-28-06 at 00:27.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •